“Shuttle” plaukts sniedz daudzas priekšrocības: gan lielāku pārkraušanas jaudu, pilnībā piepildot vai iztukšojot palešu kanālu, gan palešu ievešanu noliktavā un izvešanu no noliktavas bez jebkāda sadursmju riska, gan arī optimālu telpas izmantojumu, pateicoties mazam plauktu nodalījumu augstumam.
Mūsu “Shuttle” tipa sistēmas, kas sastāv no transportiera, apkalpojošā iekrāvēja un kanāla tipa plaukta, nodrošina noliktavas platības konsekventu izmantojumu. Plaukts gan augstumā, gan platumā nodrošina vietu daudziem palešu kanāliem. Mazais augstums, kas nepieciešams katram kanāla līmenim, nodrošina efektīvu noliktavas telpas augstuma izmantošanu. Kā apkalpojošo iekrāvēju var izmantot jebkuru Jungheinrich iekrāvēju ar pietiekamu atlikušo celtspēju.
Īpaši efektīvi “Shuttle” tipa plaukts darbojas, ja paletes atkārtoti jāievieto vai jāizņem no viena un tā paša palešu kanāla. “Shuttle” tipa plaukts tiek pacelts uz apkalpojošā iekrāvēja dakšām un ievietots palešu kanālā. Atrodoties kanālā, tas bez apkalpojošā iekrāvēja palīdzības patstāvīgi pabrauc zem kanālā esošajām paletēm. Pēc pirmās paletes novietošanas kanālā un pēc starta taustiņa nospiešanas vadības terminālī vadības sistēma automātiski veic visas nepieciešamās pārvietošanas un pacelšanas kustības. Ievietoto palešu pozīciju nosaka sensori, kuri nodrošina, lai jaunās paletes tiktu ievietotas un izkrautas, neradot sadursmju risku. Kamēr pārvietojas transportieris, iekrāvēja vadītājs var doties pēc nākamās paletes un sākt nākamo ievietošanas procesu.
“Shuttle” plaukta vadības terminālis un vadības sistēma komunicē ar divvirzienu radiosakaru palīdzību. Rokas radiovadības terminālis ir ergonomiski uzstādīts vadītāja redzamības zonā. Pateicoties pārskatāmiem funkciju taustiņiem un skaidri saskatāmam informācijas displejam, vadība ir vienkārša un ērta. Terminālis ir izmantojams mobili, alternatīvi to var vadīt arī, izmantojot jau esošā datu pārraides termināļa skārienekrānu.
Dažādie “Shuttle” tipa sistēmas varianti sniedz iespēju vienā plauktu sistēmā izmantot dažādus kravu nesējus, kā, piemēram, eiropaletes vai industriālās paletes. Palešu izmēru automātiski nosaka sensori. Arī palešu ievietošana un izņemšana atbilstoši LiFo (Last-in-First-out), kā arī FiFo (First-in-First-out) metodēm iespējama bez jebkādiem sarežģījumiem. Ja no kanāla nepieciešams izņemt pilnīgi visas paletes, katru kanālā esošo paleti “Shuttle” tipa plaukts automātiski nogādā izkraušanas pusē, kur to izceļ iekrāvējs un nogādā preču izsniegšanas punktā. Šī funkcija ir iespējama arī tad, ja no kanāla jāizkrauj nevis visas paletes, bet gan tikai noteikts skaits palešu. Kad palešu iekraušana vai izkraušana nenotiek, visas paletes automātiski var tikt nogādātas izkraušanas pusē. Lai nodrošinātu saldētavas efektīvu darbību, īpaši svarīgs ir maksimāls telpas izmantojums. “Shuttle” tipa palešu sistēma ar darbam saldētavās atbilstošu aprīkojumu nodrošina sistēmas izmantojamību temperatūrā līdz –30° C. Sistēmas izmantojamību būtiski paildzina otra akumulatora komplekta ar lādēšanas staciju izmantošana.
Lielāku plauktu sistēmu gadījumā, izmantojot rokas radiovadības termināli, iespējams izvēlēties līdz pat 69 dažādiem transportieriem. Šim nolūkam vadītājs radiovadības terminālī vienkārši nomaina kodu, lai piekļūtu nākamajam transportierim. Opcionāli pieejamā cilvēku aizsardzības sistēma aizsargā palešu kanālu vai darba eju pret nesankcionētu piekļuvi. Atskanot trauksmei, “Shuttle” tipa plaukta transportieri tiek apturēti. Tikmēr autorizēti iekrāvēji, kuri tiek atpazīti automātiski, plauktus var apkalpot bez ierobežojuma.