Lietotais iekrāvējs, tikko nomazgāts un nopulēts, spīd un laistās, cena ir pieņemama – gards kumosiņš. Vai tiešām? Iegādājoties lietotu iekrāvēju, pamatīga pārbaude ir vēl svarīgāka, nekā pērkot jaunu tehniku.
Kurš gan var zināt, cik kilometrus tas savas dzīves laikā ir nobraucis, cik ļoti to ir noslogojuši iepriekšējie vadītāji un kādi trūkumi slēpjas zem virsbūves?
Palīdzīgu roku, iegādājoties lietotu iekrāvēju, sniedz mūsu kontrolsaraksts. Vadoties pēc deviņiem kritērijiem, Jūs iekrāvēju varat pārbaudīt “līdz kaulam”.
Jums jau pašā sākumā sev jāuzdod viens svarīgs jautājums: Vai iekrāvējs tiešām ir Jūsu situācijā vispiemērotākā mašīna? Vai tas vispār atbilst Jūsu vietējiem apstākļiem? Ņemiet vērā caurbraukšanas augstumu un darba platumu! Padoms: uzticiet Jūsu darba vietu pārbaudīt speciālistam!
Noslēgumā uzmetiet aci datu plāksnītei un atlikušās celtspējas diagrammai. Vai tās ir piestiprinātas pareizi? Vai tās patiešām attiecas uz šo mastu un uzstādītajiem agregātiem? Iespējams, ka ir nomainītas detaļas vai pat viss masts.
Sekojiet, lai Jums tiktu izsniegta lietošanas instrukcija. Turklāt vienkopus attiecīgajā valodā jābūt arī visām uzlīmēm un brīdinājumu norādēm. Vai ir pieejams jaunākais FEM pārbaudes ziņojums, kurš apliecina, ka iekrāvējs ir pārbaudīts saskaņā ar nelaimes gadījumu novēršanas noteikumiem?
Iekrāvēja vizuāla apskate ir svarīga, taču tā neaizstāj testa braucienu. Veiciet darbības pārbaudi! Iekrāvējiem ar iekšdedzes dzinēju tā sākas jau aukstās iedarbināšanas laikā: vai ir novērojama palielināta dūmu veidošanās?
Īpaša pārbaude nepieciešama arī mastam: Pārbaudiet, vai starp masta profiliem un dakšu karieti nav brīvkustības! Vai masts un dakša slodzes ietekmē padodas?
Kā nākamās mēs iesakām pārbaudīt dakšas un to stiprinājumus, lai konstatētu, vai nav plaisu. Visiem fiksatoriem jābūt savās vietās un nevainojamā stāvoklī. Izmēriet biezumu dakšas liekuma vietā!
Pārbaudiet stūres sistēmu! Vai iekrāvējs brauc stabili pa savu joslu?
Arī bremzēm jābūt darba kārtībā un abās pusēs jānodrošina vienāds bremzēšanas spēks. Vai darbojas stāvbremze?
Tagad pārbaudiet apgaismojumu. Vai darbojas visas lampas un lukturi? Kabeļiem un pieslēgumiem jābūt nevainojamā stāvoklī, lampu korpusos nedrīkst būt mitrums.
Nākamā pārbaude, ja vien runa ir par elektrisko iekrāvēju, – akumulatora stāvokļa pārbaude. Zaļgani un balti kristāliņi uz poliem liecina par sulfatizāciju, bet, ja elementi ir izliekušies uz āru, tas liecina par nopietnu akumulatora vecumu. Abos gadījumos iespējama akumulatora atteice.
Aktuāla tēma ir riepu nodilums. Pārbaudiet riepas! Vai tās nav bojātas? Vai nav griezumu vai izlūzumu? Vai ir skaidri saredzama tā saucamā nodiluma atzīme (riepu nodiluma indikators)?
Tagad kārta virsbūvei. Vai ir redzami rūsas radīti bojājumi? Vai esat atklājuši buktes vai deformācijas? Neaizmirstiet: garantija. Kādu garantiju Jums piedāvā pārdevējs, proti: uz cik ilgu laiku un uz kādiem bojājumiem/kādām detaļām/kādu aprīkojumu tā attiecas?
Testa brauciens pārdevēja pagalmā neaizstāj testu reālos darba apstākļos. Optimālā gadījumā pārdevējs Jums sniedz iespēju izmēģināt iekrāvēju Jūsu uzņēmuma teritorijā. Tā Jūs iekrāvēja stāvokli varat pārbaudīt vislabāk.
KONTAKTINFORMĀCIJA
Jūsu kontaktpersona Rudolfs Lielgalvis
Lietotas tehnikas un nomas nodaļa
Tālrunis